My various pages

Currently Here

sobota, 02. april 2011

Kitajska kaligrafija: Moji začetki

Odkar sem na Tajvanu, se učim kitajsko s povdarkom na pisanju in branju. Govorjenje mi dela probleme, razumem dosti več kot pa lahko pravilno povem. Največji izziv so štirje toni in ogromno število homonimov, ki lahko povzročijo zelo neljube situacije, če katerega zgrešiš in poveš kaj neumnega in zato se raje držim nazaj z govorjenjem in se osredotočam na pisanje. V zadnjih dveh mesecih sem se naučil pisati vsaj nekaj sto pismenk in pisanje mi gre vedno bolje od rok, še posebej s penkalom. Zadnje dni pa poskušam osvojiti kitajsko kaligrafijo. Moja punca zna zelo dobro pisati na ta vzvišen način, celo nagrado je dobila v srednji šoli. Jaz pa sem še učenec in je kaligrafija še vedo velik izziv zame. Včasih pa se mi posreči kaka lepa pismenka, kot tukaj:

Zgoraj levo: Zima (dōng)
Zgoraj desno: Mačka (māo)
Spodaj na sredini: Ptič (niǎo)

Z zimo in ptičem sem zadovoljen, a mačke nisem dobro zadel, predvsem leva stran je premajhna v primerjavi z desno. Je pa res, da ni enostavno držati čopič in kontrolirati črnilo, ker je nekaj povsem drugega kot pa držati penkalo, ki je dosti manjše. A bo že, potrebujem le več prakse, kot jo potrebujejo mladi Tajvanci, ko se učijo pisanja v šoli. Celoten kitajski sistem pisanja temelji na prakticiranju in ponavljanju naučenega. Moj kratkoročni cilj je se naučiti brati in pisati 2000 pismenk, dolgoročno pa upam, da jih osvojim več kot 3000.

0 KOMENTARJEV: